Nexus One:Hvordan er GPS'en at bruge i bil i dk ?

Generel diskussion og hjælp/support til Android enheder, som ikke er listet nedenfor. Enheder som ikke officielt er lanceret i danmark.

Nexus One:Hvordan er GPS'en at bruge i bil i dk ?

Indlægaf Volcano420 » 7. mar 2010, 21:33

| Mere

Hvordan er GPS'en at bruge i bil i dk ?Kan jeg godt sætte min garmin gps til salg nu hvor jeg har bestilt en N1?
Volcano420
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Re: Nexus One:Hvordan er GPS'en at bruge i bil i dk ?

Indlægaf csoren » 9. mar 2010, 17:14

| Mere

Hvis du forventer at kunne bruge Googles turn-by-turn navigation, som erstatning for din Garmin, bliver du slemt skuffet. Det virker indtil videre kun i USA.

Men - der er altid et men - der er muligheder for at få navigation på den. Du kan enten installere en "fixet" version af Google Maps så turn-by-turn virker sådan nogenlunde. Du kan også investere i et decideret navigations-program, fx CoPilot Live 8. Jeg har gjort sidstnævnte, Skandinavien for 230 kroner synes jeg er en yderst fornuftig pris (http://www.alk.com/dk/buynow/copilot/)
HTC Hero (rooted, MCR) & Google Nexus One (rooted, CyanogenMod) ejer.
Brugeravatar
csoren
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: København, Danmark
Mobiltelefon model: Google Nexus One
Android version: 2.2 (Froyo)
Custom Android: Ja
Root: Ja

Indlægaf Volcano420 » 9. mar 2010, 19:02

| Mere

Tak for svaret.
Ja det er lidt skuffende må jeg sige.
Det er lidt underligt at copilot live 8 flere steder skriver at deres software kun er til windows mobile enheder, men når man kigger listen af understøttede telefoner, er nexus one til stede.
Volcano420
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Indlægaf Volcano420 » 9. mar 2010, 20:59

| Mere

csoren skrev:Hvis du forventer at kunne bruge Googles turn-by-turn navigation, som erstatning for din Garmin, bliver du slemt skuffet. Det virker indtil videre kun i USA.

Men - der er altid et men - der er muligheder for at få navigation på den. Du kan enten installere en "fixet" version af Google Maps så turn-by-turn virker sådan nogenlunde. Du kan også investere i et decideret navigations-program, fx CoPilot Live 8. Jeg har gjort sidstnævnte, Skandinavien for 230 kroner synes jeg er en yderst fornuftig pris (http://www.alk.com/dk/buynow/copilot/)

Men er det så godt at du hellere vil bruge Copilot Live 8, end f.eks. en garmin gps ?
Volcano420
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Indlægaf csoren » 9. mar 2010, 22:28

| Mere

Volcano420 skrev:Men er det så godt at du hellere vil bruge Copilot Live 8, end f.eks. en garmin gps ?

Jeg har aldrig brugt Garmin, så det kan jeg ikke svare på. Jeg har dog brugt TomTom i forskellige afskygninger, og jeg savner ikke umiddelbart noget i CoPilot. En fed ting der overraskede mig, er at CoPilot har speciel rutedannelse til motorcykler, og man har mulighed for at vælge "naturskøn rute" hvor man kommer ud på nogle små veje.
Brugeravatar
csoren
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf EmilBB » 10. mar 2010, 00:53

| Mere

Hent Nav Launcher på Market - den kan installere en custom version af Google Maps, der er *med* Navigation! - Har selv lige hentet den, så har faktisk ikke testet den endnu. Spændt på at se om den fungerer lige så godt som den angiveligt gør i the US
EmilBB
Godt på vej
Godt på vej

Indlægaf nexusOne » 10. mar 2010, 16:47

| Mere

EmilBB skrev:Hent Nav Launcher på Market - den kan installere en custom version af Google Maps, der er *med* Navigation! - Har selv lige hentet den, så har faktisk ikke testet den endnu. Spændt på at se om den fungerer lige så godt som den angiveligt gør i the US

Jeg glæder mig til at høre hvordan det fungerer! :) (hvis du da har lyst til at dele ud af de erfaringer)
Brugeravatar
nexusOne
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf Forsberg3D » 10. mar 2010, 17:16

| Mere

Skal man være online for at bruge GPS. Jeg mener bruge store mængder data.
Det koster især meget hvis man kører til andet land. :D
Brugeravatar
Forsberg3D
Nybegynder
Nybegynder

Indlægaf csoren » 10. mar 2010, 17:53

| Mere

Forsberg3D skrev:Skal man være online for at bruge GPS. Jeg mener bruge store mængder data.
Det koster især meget hvis man kører til andet land. :D

Ikke med CoPilot. Med Google Maps skal du.
Brugeravatar
csoren
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf EmilBB » 10. mar 2010, 21:03

| Mere

Prøvede turn-by-turn Navigation i Kbh idag, det fungerede glimrende! Der er dog plads til forbedringer, eksempelvis var stemmeguiden ikke så god til at sige "turn right at XXX" i god tid før man skulle dreje. Og man skal nok have et ordentligt sted at placere den, ellers er det lidt halvfarligt... Men den følger én upåklageligt og laver ruten om in real time som den skal, alt det der - plus at integration med Google maps og de steder man har markeret er med.

Så altså, den er ikke lige så god som en dedikeret GPS - men den er god nok til at man ikke *behøver* en dedikeret GPS, hvilket er fint nok til mig! Og integration med Google maps er også virkelig rart.

God pointe med udenlandskørsel.
EmilBB
Godt på vej
Godt på vej

Næste

Tilbage til Generel Android Hardware diskussion og hjælp/support