P3 på Android

Generel diskussion om applikationer til Android. Erfaringer, anbefalinger, anmeldelser etc. kan deles her.

P3 på Android

Indlægaf nexusOne » 12. mar 2010, 09:21

| Mere

Hej

Jeg vil lige høre om nogen har fundet en Radio App der har P3 på stationslisten??

Jeg har forøvrigt hørt at DR vil lave en P3 App til Android, ligesom de har gjort til Iphone...
Brugeravatar
nexusOne
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Re: P3 på Android

Indlægaf csoren » 12. mar 2010, 11:38

| Mere

Jeg har ikke, endnu. Men AOR kan da spille 100 FM og et par andre danske. Det ville være lækkert hvis P3 lavede en app!

Men indtil da, her er AOR
Billede
HTC Hero (rooted, MCR) & Google Nexus One (rooted, CyanogenMod) ejer.
Brugeravatar
csoren
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: København, Danmark
Mobiltelefon model: Google Nexus One
Android version: 2.2 (Froyo)
Custom Android: Ja
Root: Ja

Indlægaf nexusOne » 12. mar 2010, 13:59

| Mere

Jeg bukker og takker!
Brugeravatar
nexusOne
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf nexusOne » 14. mar 2010, 13:14

| Mere

Ja nu skrev jeg, at jeg havde hørt, DR er i gang med at lave en P3 App.... Men den lader godt nok vente på sig...

Og jeg VED tilfældigvis at koden de har brugt til Iphone App'en ligger som opensource, så uden og have særlig meget forstand på det, burde en ihærdig Android ildsjæl her fra sitet så ikke bare kunne konverterer koden forholdsvis nemt til Anroid????
Brugeravatar
nexusOne
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf DarkFox » 23. mar 2010, 19:42

| Mere

nexusOne skrev:Ja nu skrev jeg, at jeg havde hørt, DR er i gang med at lave en P3 App.... Men den lader godt nok vente på sig...

Og jeg VED tilfældigvis at koden de har brugt til Iphone App'en ligger som opensource, så uden og have særlig meget forstand på det, burde en ihærdig Android ildsjæl her fra sitet så ikke bare kunne konverterer koden forholdsvis nemt til Anroid????

iPhone programmer er skrevet i objective C. Android programmer er skrevet i Java. Det er ikke "Bare lige" ;-)

Udover det så har jeg faktisk kigget i kildekoden til P3 app'en og fundet addressen til streamen, men Android kan ikke afspille den.
HTC Desire \ Not rooted... yet | T-Mobile G1 Black \ ClockworkMod 1.8.1.4 Recovery \ CyanogenMod v5.0.7
DarkFox
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Mobiltelefon model: HTC Desire
Android version: 2.1 (Eclair)
Custom Android: Nej
Root: Nej

Indlægaf nexusOne » 23. mar 2010, 20:25

| Mere

så har jeg faktisk kigget i kildekoden til P3 app'en og fundet addressen til streamen, men Android kan ikke afspille den.

ej, det var da træls... :(
Brugeravatar
nexusOne
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Indlægaf mote » 24. mar 2010, 10:19

| Mere

DR laver en masse fixfaxerier med deres media streams for at man ikke kan fiske dem ud. -Det er enormt irriterende.

Jeg ved ikke hvad for nogle links i har haft fat i, med dette her er en regulært pls playlist, med en regulær wma stream i, som kan spilles uden windows media player.

http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/pls/dr_p3_64.pls

Jeg har prøvet at gemme playlist filen på mit sd kort for at teste om den indbyggede medie afspiller kan afspille den. Med den "forsvinder"?

Mit bud er at der skal en anden medie afspiller til.

Her er DR's net radio side til Linux of Mac folk, med direkte links til deres streams.
http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp
A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous.
Brugeravatar
mote
Super aktiv bruger
Super aktiv bruger

Geografisk sted: Århus

Indlægaf DarkFox » 24. mar 2010, 11:36

| Mere

mote skrev:DR laver en masse fixfaxerier med deres media streams for at man ikke kan fiske dem ud. -Det er enormt irriterende.

Jeg ved ikke hvad for nogle links i har haft fat i, med dette her er en regulært pls playlist, med en regulær wma stream i, som kan spilles uden windows media player.

http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/pls/dr_p3_64.pls

Jeg har prøvet at gemme playlist filen på mit sd kort for at teste om den indbyggede medie afspiller kan afspille den. Med den "forsvinder"?

Mit bud er at der skal en anden medie afspiller til.

Her er DR's net radio side til Linux of Mac folk, med direkte links til deres streams.
http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp

Det hjælper jo ikke meget hvis det er WMA format.

Så vidt jeg ved er det kun telefoner med Sense som kan afspille WMA.
HTC Desire \ Not rooted... yet | T-Mobile G1 Black \ ClockworkMod 1.8.1.4 Recovery \ CyanogenMod v5.0.7
DarkFox
Almindelig bruger
Almindelig bruger

Indlægaf csoren » 24. mar 2010, 12:01

| Mere

DarkFox skrev:Det hjælper jo ikke meget hvis det er WMA format.

Så vidt jeg ved er det kun telefoner med Sense som kan afspille WMA.

CyanogenMod skulle have WMA, men jeg har dog aldrig fået testet det. Jeg har stadig ikke fundet et program som kan æde DRs streams :(
HTC Hero (rooted, MCR) & Google Nexus One (rooted, CyanogenMod) ejer.
Brugeravatar
csoren
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Geografisk sted: København, Danmark
Mobiltelefon model: Google Nexus One
Android version: 2.2 (Froyo)
Custom Android: Ja
Root: Ja

Indlægaf mote » 24. mar 2010, 15:08

| Mere

Nu har jeg siddet op bokset lidt med det. Det ser ud som om der er flere Mediaplayere som kan spille wma. Der er faktisk kommet et par rigtigt gode til siden jeg sidst kikkede, lige efter at jeg fik min Hero for ½ års tid side.

Der er også nogle som kan spille streamet musik, men jeg har ikke fundet nogen hvor man selv kan tilføje streams ud over AOR men den kan selvfølgeligt ikke spille DR's. jeg kunne ihvertfald ikke få den til det. -men min tålmodighed med at sidde og skrive url'erne ind var heller ikke lang. Og om jeg begriber hvorfor .pls filen ikke vil kopieres over til sd kortet på telefonen. (Den kopieres fint nok, men er væk når jeg mounter igen?)
A squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous.
Brugeravatar
mote
Super aktiv bruger
Super aktiv bruger

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Generel diskussion om Android applikationer